FAQ
Nedenfor har vi svart på de vanligste spørsmålene, har du andre spørsmål er du velkommen til å kontakt oss. Du kan nå oss på e-post kontakt@mknorth.no , vi har som mål å besvare e-post innen 24 timer mellom 08:00-17:00 på hverdager.
Hva vil det si å forhåndsbestille et produkt?
Noen utvalgte produkter er tilgjengelig for forhåndsbestilling på MKnorth. Dette er produkter med svært stor etterspørsel hvor du ved forhåndsbestilling kan stå i kø for å ta del i kommende leveranser. I aktuelle tider har vi dessverre ikke eksakte leveringsdatoer på disse, men de sendes ut i tur og orden til alle som forhåndsbestiller. Du kan når som helst kontakte oss og kansellere din plass i køen, til og med den dagen som produktet skal sendes til deg.
Kan jeg handle på MKnorth som bedrift?
Absolutt. Når du kommer til kassen, finnes det to faner: privat eller bedrift.
Velg hvilken du foretrekker å handle som og så kan du begynne å fylle ut informasjon som organisasjonsnummer, adresse, epost osv. Ønsker du en egen fakturamail og/eller referanse på din bestilling vil feltet for dette ligge lenger ned i kassen.
Jeg vil legge til et produkt i en bestilling jeg allerede har lagt inn, hvordan gjør jeg det?
Du legger in en ny bestilling. Send deretter en mail til kontakt@mknorth så fjerner vi eventuelle fraktkostnader.
Hva er fraktkostnadene?
For å se nøyakitg fraktkostnaden for bestillingen din, skriv in postnummeret ditt i kassen.
Er det toll?
Det legges ikke toll på bestillinger
Hvordan fungerer åpent kjøp/retur av produkt?
Vi tillbyr åpent kjøp i 30 dager på ubrukte varer (foreløpig utvidet åpent kjøp til 31/1). Ønsker du å benytte deg av et åpent kjøp, send varen godt pakket tilbake i uskadet orginalemballasje sammen med et utfylt returdokument (som du finner nedenfor). Returfrakten kjøper du av oss og trekkes fra beløpet som skal tilbakebetales. Ta kontakt med kundeservice for fraktetikett og prisinformasjon. Vi refunderer produktenes verdi til deg når produktet er returnert godt pakket og uskadet. Dersom orginalemballasjen er skadet eller teipet på, trekkes det 20% på krediteringen. Dersom produktet er skadet, foretas en individuell vurdering av skaden. MERK! Retur av deler i en pakke innebærer vanlig kampanjepris på gjenværende pakkevarer.
Vennligst fyll ut returseddelen som følger med bestillingen din. Hvis du ikke har returseddelen, kan du laste ned den her.
Må jeg være hjemme og motta varene ved hjemlevering?
Leveres bestillingen din med hjemlevering fra Postnord vil du motta en SMS med muligheter for dager og tidspunkt for levering, her kan du også velge å be transportøren levere varene uten kvittering. Får du valget "hjemlevering uten kvittering" i kassen på MKnorth.no må du velge det allerede her, vi kan ikke justere det i etterkant. Ansvaret for varene går over på kunden så snart varene har blitt forlatt av transportøren. Gjeldende leveringsinformasjon oppgis av transportøren under transport.
Jeg har ikke måttat noen faktura/kvittering?
Fakturaer og betalingsbekreftelse sendes ikke fra MKnorth men direkte fra Walley som håndterer alle betalinger. Hvis du ved et uhell har slettet denne e-posten eller trenger dokumentasjon for regnskap, er du velkommen til å kontakte oss så hjelper vi deg.
Jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelsen kan da har blitt filtrert ut. Ta en titt i søppleposten din, så vil ordrebekreftelsen din garantert være der. Du vil motta ordrebekreftelsen innen et par timer etter at du har lagt inn bestillingen. Bestiller du som bedriftskunde for første gang, kan kjøpet måtte gå gjennom flere sikkerhetstrinn og dermed ta opptil 24 timer før det går igjennom. Dersom du derimot mistenker at du har oppgitt feil e-postadresse eller at kjøpet ikke er behandlet, ta kontakt med vår kundeservice.
Hvor lang er leveringstiden på bestillingen min?
Lagervarer sendes vanligvis innen tre helgfrie hverdager, men kan ta flere arbeidsdager o perioder hvor belastningen på vårt lager er høyere. Øvrige varer er bestillingsvarer og har da en spesifikasjon "sendes innen x-x dager" på respektive produktside.
Transporten tar vanligvis 2-7 arbeidsdager dersom den sendes til hentested. Tyngre og/eller lendre produkter, som gressklippere og ryddesager, som leveres med hjemmelevering legger ytterligere 1-3 arbeidsdager på transporttiden.
Når varene er sendt vil du motta en leveringsmail med inneholdet i forsendelsen og forsendelsesnummeret dersom det er tilgjenglig (her kan du også se hvor mange kolli/pakker forsendelsen sendes i). HVIS bestillingen din er delt inn i flere separate leveranser, vil du motta en e-post per forsendelse.
Du vil ikke kunne se informasjon om sendingen før den har passert tollen, som normalt tar 2-5 helgfrie hverdager, etter første skanning i Norge vil du kunne spore forsendelsen.
Hvem sender dere varene med?
Generellt sender vi alle pakker med Posten Mypack Collect og du henter den hos ditt nærmeste hentested etter at du har mottat meldning på SMS dersom du har oppgitt mobilnummer og ellers via brev.
Vi sender større og tyngre kolli hovedsaklig med MyPack Home. Kolli som går direkte fra leverantørens lager kan også sendes med Schenker, DHL eller UPS og etter telefonvarsling til deg vil pakken bli levert på døren. All fraktinformasjon om din spesifikke bestilling vil vises i kassen før du fullfører kjøpet.
Tips: Postnord har en app der du kan følge pakken din så snart vi har bestilt frakten og også få beskjed via denne. Appen heter PostNord og du kan laste den ned i Google Play eller App Store.
Kan jag få varene levert til en annen adresse?
Ja, etter at du har fylt ut opplysningene dine i kassen, kan du merke av i en kryssrute som sier "Annen leveringsadresse" og fylle in leveringsadressen der. Dette forutsetter at du har valg å betale via direktebetalinsbank eller kort. For din sikkerhet kan vi dessverre IKKE endre leveringsadressen i etterkant da dette er risiko for svindel.
Jeg får ikke opp faktura som alternativ?
I samarbeid med Wally, et varemerke under Collector Bank, tilbyr vi betaling med Wally Checkout via faktura og andre betalingsmåter. De jobber hardt for å ivareta sikkerheten og noen ganger kan det være en stopper for deg å velge faktura som betalingsalternativ. Du kan alltid velge kortbetaling og direktebetaling, alternativt ringer du Wally på 22 41 14 55 så kan de forklare hva problemet er og eventuelt øke kredittgrensen din via manuell vurdering.
Finnes det en fysisk butikk?
Vi har et showroom i Mörrum, Blekinge (Sverige) med utvalgte produkter. Der finns også vår kunnskapsrike support og verksted. Klikk her for å se gjeldene åpningstider. Under gjeldende omstendigheter og feriefravære har vi begrensede åpningstider i showroom og verksted.
MERK! I dagens rådende tider ønsker vi å minimere antall besøk til vårt showroom. Velger du å besøke vårt showroom ber vi deg om å; gå inn alene, bruk håndspriten som er utplassert og hold avstand til ansatte og andre besøkende.
Jeg har kjøpt en maskin av dere men er litt usikker på noen ting nå som jeg skal bruke den.
Ta kontakt med oss via mail eller chat så hjelper vi deg slik at du ikke lenger føler deg usikker.
Er alle maskiner prøvekjørt og testet før levering?
Alle maskiner fra Husqvarna blir funksjonssjekket av våre ansatte før de sendes til kunden. Det er en unik trygghet som kunde hos MKnorth og du vet at du alltid får et feilfritt produkt. Vær oppmerksom på at enkelte produkter sendes uten olje pga risikoen for lekkasje. Kontroller alltid oljenivået før du starter maskinen.
Jeg er usikker på hvilken maskin som er riktig for mine behov, hva gjør jeg?
Da har du kommet til rett butikk, du kontakter oss via mail eller chat så hjelper vi deg med et godt kjøp som dekker dine behov.
Jeg har tatt motorsagførerkort og fått verdisjekk, kan jeg bruke det når jeg handler på MKnorth?
De fungerer utmerket, du fyller ut sjekke og poster den til oss, i kassen velger du betalingsmåte faktura og skriver i notatboksen at du har postet verdisjekken så trekker vi rabatten på din faktura før vi aktiverer den. Vi sender varene når vi har mottatt verdisjekken. MERK! Verdisjekker fra Stihl er basert på deres ordinerie priser, sjekk ut Stihl's hjemmeside eller kontakt oss for mer info.
Hvor finner jeg PIN-koden for min Husqvarna Automower?
Av sikkerhetsgrunner sender vi PIN-koden separat via e-post. Du vil motta det samme dag eller en dag etter varen sendes. Hvis du ikke har mottatt den innen rimelig tid, kan du alltid kontakte os med bilde av legitimasjonen din og produktmerket på maskinen så henter vi fram den for deg igjen.
Hva skjer hvis varene mine har ulik leveringstid i samme bestilling?
Vi prøver i størst mulig grad å pakke varene dine sammen for å redusere antall leveranser, så det kan ta noen ekstra dager selv for varer på lager i tilfeller der vi venter på en bestillingsvare. Hvis du ønsker del-levering, er du velkommen til å kontakte kundeservice vår.